Australian News

Australian news and media publication


El editor de The Mail On Sunday ha agreed to pay the Duchess of Sussex £ 1 nominal damages for the misuse of private information, plus an undisclosed sum for copyright infringement after a court battle over privacy, a document shows.

Markle demandó a Associated Newspapers Limited (ANL), also editor of MailOnline, published more than five articles containing parts of a “personal and private” letter he wrote to his estranged father.

The Duchess won the case last year without a full trial, dismissing a subsequent appeal from Associated Newspapers.

Some details of the money that the Duchess will receive emerged on Wednesday, January 5, when a written order of the case issued by the appellate judges was made public and that summarizes the conclusion of the litigation of the Court of Appeals.

The document also said Associated Newspapers would pay any attorney bills the Duchess made for her during the appeal litigation.

Duchess of Sussex (PA)

Meghan’s spokesperson described the undisclosed amount for copyright infringement as “substantial” and said it would be donated to charities.

They said the Duchess was clear from the start that this case is primarily about the difference between good and evil.

The fact that Meghan won on privacy and copyright issues demonstrated the strength of both claims, they said.

The spokesperson added that, after winning the case in summary judgment, Meghan chose to recoup the profit that the newspaper had made from the letter, related to copyright, rather than a financial remedy for damages related to the privacy part. of the case.

The appellate judges’ order said Associated Newspapers had agreed to pay the nominal damages of £ 1 for misuse of private information and the “confidential sum” for copyright infringement by 7 January.

The judges also said the company should pay £ 300,000 of the duchess’s legal costs, on account, by the same date.

The judges’ written order was served on the journalists by attorneys representing Associated Newspapers.

An attorney representing the Duchess had said, earlier in the dispute, that she would be willing to limit damages for misuse of private information.

Ian Mill QC said, at a court hearing last year, that Meghan was willing to “limit her damages” for the misuse of private information “with nominal compensation” if the court ordered “a profit account” evidence of how much the publisher profited financially from the publication of the letter, in relation to the infringement of the Duchess’s copyright.

rn
Fountain ","author":{"@type":"Person","name":"notimundo","url":"https://noticiasdelmundo.news/author/jucebo/","sameAs":["https://noticiasdelmundo.news"]},"articleSection":["Reino Unido"],"image":{"@type":"ImageObject","url":"https://noticiasdelmundo.news/wp-content/uploads/2022/01/Meghan-Markle-recibira-1-en-danos-por-invasion-de-privacidad.jpeg","width":1024,"height":576},"publisher":{"@type":"Organization","name":"","url":"https://noticiasdelmundo.news","logo":{"@type":"ImageObject","url":""},"sameAs":["https://www.facebook.com/mundonoticiasnews","http://jnews.jegtheme.com/default/feed/"]}}


noticiasdelmundo.news

Leave a Reply

Your email address will not be published.